EKOP-1.1.10


EKOP

A projekt bemutatása

Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretein valósul meg az a projekt, amelynek célja a katasztrófavédelem informatikai és térinformatikai rendszerének fejlesztése és egységesítése, az elavult eszközök és technológiák kiváltása, a döntési képesség javítása, valamint a katasztrófavédelmi reagálás gyorsítása.

A projekt legfontosabb feladata azoknak a fejlesztéseknek a megvalósítása, amelyek eredményeképpen a katasztrófavédelem korszerűbb infokommunikációs infrastruktúrával fog rendelkezni ahhoz, hogy a kor követelményeinek megfelelő színvonalon láthassa el Magyarország lakosságának, valamint a nemzetgazdaság és a nemzeti örökség javainak védelmét.

A projekt főbb elemei:

  • az infokommunikációs technológia fejlesztése, szerverkonszolidáció;
  • a megyei katasztrófavédelmi informatikai infrastruktúra fejlesztése (a felhasználói eszközpark részleges cseréje, a helyi hálózat korszerűsítése és bővítése);
  • döntés-előkészítő komplex térinformatikai alrendszer létrehozása;
  • a fix és a mobil vezetési pontok korszerűsítése, informatikai, térinformatikai és távközlési támogatás kialakítása.

Ennek megfelelően a projekt elsődleges célcsoportja a katasztrófavédelem országos, területi és helyi szervei.

Letölthető dokumentumok:

EKOP