Szervezetünk hírei


Metróbejárással, metróemeléssel folytatódott a HUNOR londoni felkészülése
2016. február 05. 17:28
Metróbejárással, metróemeléssel folytatódott a HUNOR londoni felkészülése Folytatta felkészülését a február-márciusi, metróbalesetet szimuláló londoni gyakorlatra Magyarország hivatásos mentőszervezete, a HUNOR. A csapat kiválasztott tagjai a részletes elméleti felkészítés után a gyakorlatban is ismereteket szereztek a metrókocsik megemeléséről - erre a tudásra nagy szükségük lesz az angliai gyakorlat során. A BKV szakembereinek bevonásával megtervezett csütörtöki felkészülésen a Deák téri metróállomás elzárt területeit is bejárták a tűzoltók.
Csütörtök reggel a HUNOR parancsnoka, Jackovics Péter tűzoltó ezredes, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központjának Ferihegyi úti raktárában ellenőrizte a mentőszervezet kilenc tonnányi felszerelését. Különféle kutató-mentő berendezések, alpintechnikai és dúcoló eszközök teszik ki a HUNOR felszerelésének nagy részét, amit egy kamion szállít ki a február 29-én kezdődő gyakorlat helyszínére.
 
Ezt követően Kadlót András tűzoltó őrnagy, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság hatósági osztályának munkatársa beszélt a metróból történő mentés elméleti részéről. Ismertette az M4-es metró tűzvédelmének alappilléreit, ahol olyannyira minimalizálni kellett a tűz kigyulladásának valószínűségét, hogy szinte kizárólag nem éghető anyagokat építettek be az állomás területére. Elmondta, hogy az M4-es metró állomásainak kiürítése során a megszokottaktól eltérően kulcsszerep hárul a mozgólépcsőkre is, kivéve, ha épp azok gyulladnak ki: olyankor az intelligens, automatikus tűzjelző rendszer szóban arra szólítja fel az utasokat, hogy az éppen beérkező metrószerelvényeken hagyják el az érintett állomást.
 
Nagy László tűzoltó alezredes, a fővárosi katasztrófavédelmi műveleti szolgálat tűzoltója a mentés gyakorlati oldaláról beszélt. Egy korábbi metrótűz során első kézből szerzett tapasztalatokat arról, hogyan kell füsttel telített környezetben menteni, külön kiemelte az áramtalanítás, illetve az alagút és a peronok azonnali átszellőztetésének fontosságát.
 
A HUNOR tagjai ezután a BKV Fehér úti metrójármű-telepére vonultak, ahol a közlekedési vállalat szakemberei, illetve a zuglói hivatásos tűzoltók bemutatták, hogyan kell megemelni egy Alstom típusú metrószerelvényt. Az emelési gyakorlatot Poszmik Ádám tűzoltó alezredes, szolgálatparancsnok irányította. Külön felhívta a Londonba utazó állomány figyelmét az emelés során könnyen elkövethető hibákra, kiemelte, hogy fontos, hogy a szerelvény bal és jobb oldalát egyszerre emeljék és engedjék vissza a sínekre a tűzoltók. A metrószerelvény technikai felépítését és a vezetőfülke helyéről lenyíló vészkijáratot a BKV szakembere, a metrókarbantartók vezetője, Billing András üzemvezető mutatta be a tűzoltóknak, akik ezután a Deák téri állomásra metróztak, ahol a helyi tűzvédelmi szakember, Király Sándor vezetésével bejárták az állomás utasforgalomtól elzárt szolgálati helyiségeit.
 
A metróbejárás volt a csütörtöki felkészítés utolsó állomása. A HUNOR tagjai a tervek szerint februárban üzemzárás után is ellátogatnak a metró területére, hogy gyakorlatot szerezzenek a metrópályákon való közlekedésben is. 

Kapcsolódó képek:
Metróbejárással, metróemeléssel folytatódott a HUNOR londoni felkészülése Metróbejárással, metróemeléssel folytatódott a HUNOR londoni felkészülése Metróbejárással, metróemeléssel folytatódott a HUNOR londoni felkészülése
További képek a galériában