Szervezetünk hírei


Játékos kibervédelem
2019. október 10. 14:23
Játékos kibervédelem Hétköznapjaink működését informatikai rendszerek biztosítják, éppen ezért fontos, hogy ezek a hálózatok támadhatatlanok, biztonságosak legyenek. A kibervédelem a 21. század felgyorsult és digitalizált világának egyik legfontosabb kérdése, ezt tűzte napirendre az a játékos program is, amelynek október 9-én és 10-én a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ adott otthont.
A Belügyi Tudományos Tanács és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet közös szervezésében, a NISZ Zrt., a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ, valamint a PricewaterhouseCoopers Hungary szakmai támogatásával immár második alkalommal rendezték meg a Kiberbiztonsági Játs(s)zMa elnevezésű rendhagyó vetélkedőt. A program az Európai Kiberbiztonsági Hónap magyarországi kampánya keretében valósult meg, az októberi kétnapos forduló helyszíne a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ volt.
 
A vetélkedő első napjára a belügyi-rendészeti ismereteket, valamint a vízügyi ismereteket tanuló középiskolásokat invitálták a szervezők, a második napon pedig a Belügyminisztérium és az önálló belügyi szervek által delegált, átlagos informatikai, felhasználói ismeretekkel rendelkező tagokból összeállt csapatok jelentkezhettek. A versenyzők egyike sem volt tehát informatikus, azt azonban mindannyian tudták, hogy miért fontos az informatikai rendszerek biztonsága.
 
Amit nem tudtak, az az, hogy milyen feladatok várnak rájuk a versenyen. Ezek egy része ugyanis korántsem a virtuális térben játszódott. Szerephez jutott a KOK pszichikai pályája, azaz a „ketrec”, és szabadulószobává változott az egyik raktárhelyiség. A versenyzők lógtak néha a tornaterem bordásfalán, míg mások egy idegölő óriás jenga elemeit próbálták elmozdítani a helyéről.
 
A különleges izgalmakat ígérő programpontokra dr. Sabjanics István, a Belügyi Tudományos Tanács elnöke külön is felhívta a figyelmet nyitóbeszédében, ahol az is elhangzott, hogy az oktatási központ tökéletes helyszínt teremtett a kalandokhoz, ezen felbuzdulva jövőre is szeretnének visszatérni a Laktanya utcába ezzel a rendezvénnyel.
 
A csapatok a játékok során pontokat gyűjtöttek, a győztes csapat vándorkupát kapott. A játékkal a szervezők arra a jelenségre kívánják felhívni a figyelmet, amely napjainkban leginkább akkor kap nyilvánosságot, ha valamelyik informatikai hálózat megsérül. A kiberbiztonság manapság már nem csak a hozzáértők ügye, a szervezők ezért törekedtek arra, hogy a felhasználók játékos formában szerezzenek hasznos ismereteket a virtuális valóság olykor meghökkentő feladványairól.
 
Fotó: Molnár Máté László –KOK

Kapcsolódó képek:
Játékos kibervédelem Játékos kibervédelem Játékos kibervédelem
További képek a galériában