BM Országos Katasztrófavédelmi
Főigazgatóság
Vissza az alapértelmezett színsémára

Kezdőlap | Linkgyűjtemény | GYIK


Szervezetünk hírei

Nyomtatható változat
Megújult környezetben a központi főügyelet
2018. január 09. 11:31
Csaknem hét évvel a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főépületéből való átköltözés után megújult a központi főügyeletnek otthont adó helyiség a Mogyoródi úti objektum úgynevezett őrépületében.
A BM OKF központi főügyelete napi huszonnégy órában tartja ujját a történések ütőerén, az éppen szolgálatban lévő főügyeletesek gyakorlatilag mindenről tudnak, ami tűzoltói beavatkozást igényel az országban, sőt ennél sokkal többről is: irányítanak, koordinálnak, ha szükséges, riasztanak, értesítenek, berendelnek, intézkednek, jelentenek, átcsoportosítanak. Az itthoni feladatok mellett a főügyelet nemzeti kapcsolattartó pontként is funkcionál, vagyis Budapestet képviseli az Európai Unió, a NATO, az ENSZ, illetve a Nemzetközi Atomenergia-ügynökség meghatározott szervezetei felé. Egyidejűleg két főügyeletes ad szolgálatot. Ez a szervezeti egység korábban a főigazgatóság központi épületének nyolcadik emeletén helyezkedett el, 2011 márciusában költözött mostani helyére, az úgynevezett őrépületbe. Elérkezett az idő a munkakörülmények javítására, ezért a Gazdasági Ellátó Központ és a BM OKF informatikai főosztályának hathatós támogatásával az elmúlt hetekben megújult, modern berendezéseket és külsőt kapott a főügyelet.
 
A részletekről a főügyeleti főosztály vezetője, dr. Hesz József tű. ezredes elmondta, a modernizálás szükséges lépés volt. Amellett, hogy lecserélték a nyílászárókat, az ügyeleti helyiség berendezését is úgy helyezték el, hogy a fényviszonyok jobban megfeleljenek az egészséges munkakörnyezettel kapcsolatos elvárásoknak. Három munkaállomás áll rendelkezésre, mindhármat magasságában állítható asztalon rendezték be, ezzel lehetővé téve, hogy akár állva is dolgozzanak a kollégák, ami a huszonnégy órás szolgálatot tekintve egészségügyi szempontból cseppet sem elhanyagolható lehetőség. Lecserélték a számítógépeket is, folytatta a felsorolást a főosztályvezető, hiszen a korábbi munkaállomások 2011 márciusa óta már több mint hatvanhétezer órát voltak üzemben, gyakorlatilag egyhuzamban. A főügyeletesek egy-egy szolgálat alkalmával akár tucatnyi alkalmazást is használnak, tette hozzá Hesz József, ezért egy teljes falat nagy méretű monitorokkal raktak tele. Ezeken egyebek mellett a MoLaRi (monitoring és lakossági riasztó- és tájékoztató rendszer), az AMAR (sugárfigyelő és jelzőrendszer) és a Paks környéki lakosságtájékoztató rendszer mellett az EU-CECIS (a veszélyhelyzet kezelésére szolgáló közös kommunikációs és tájékoztatási rendszer) felülete, a PAJZS műveletirányító és a DÖMI döntéstámogatási térinformatikai rendszer látható folyamatosan – vagyis nem kell állandóan váltogatni az alkalmazások között. Mindezek mellett új, kvázi központként szolgáló telefonkészülékeket kaptak, új faxkészülék áll készenlétben, ha netán azon érkezne nemzetközi megkeresés, de természetesen a korábban meglévő, a társszervekkel való kommunikációt lehetővé tevő rádió is rendelkezésre áll. Vagyis elmondható, hogy a katasztrófavédelem egy rendvédelmi szervhez illő, a kor kihívásainak megfelelő főügyeletet működtet a hét minden napján.
 

Kapcsolódó képek:
További képek a galériában

Kapcsolat  |   Honlap térkép  |   Jogi nyilatkozat  |   Adatvédelmi irányelvek  |   Technikai ajánlás  |   Impresszum  |   Letöltési segédlet