Kéményseprő hírek


 
Konferencia a kéményseprőipari tapasztalatokról
2017. február 17. 14:35
Konferencia a kéményseprőipari tapasztalatokról A katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve Balatonföldváron rendezte meg február 16-17-én első konferenciáját. A rendezvény első napján a résztvevők a feladat átvétele óta szerzett tapasztalatokat vitatták meg és összegezték, majd a rövid távú fejlesztési irányok kerültek terítékre. A második nap témái között a tűzmegelőzési tapasztalatok, az ellenőrzés szerepe, valamint az ügyfélszolgálati rendszer szerepelt.
A konferencia első napján a tanácskozás résztvevőit a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság munkatársai a kéményseprőipari tevékenység jogszabályi és hatósági hátterével, a tűz- és balesetmegelőzési tevékenység kéményseprőipari vonatkozásaival, az iratkezelés szabályaival, valamint a kéményseprőipari szerv ügyfélszolgálati munkájával ismertették meg.
 
Nyitóbeszédében Berecz György tűzoltó ezredes, a BM OKF Gazdasági Ellátó Központ igazgatója megköszönte a csoportvezetők elmúlt évben végzett munkáját, majd úgy fogalmazott, a  szervezet országosan sikeresen átvette a kéményseprési tevékenységet, illetve integrálta azt a katasztrófavédelem átfogó feladatrendszerébe.
 
A konferencia első szekciójának előadói tematikusan bemutatták a Gazdasági Ellátó Központ tevékenységét. Elsőként Erdős Zoltán tűzoltó őrnagy, költségvetési osztályvezető tartotta meg tájékoztatóját a kéményseprőipari tevékenységgel összefüggő gazdálkodási, pénzügyi, és vagyongazdálkodási feladatokról. Ezután Simon Máté tűzoltó őrnagy, raktározási osztályvezető mutatta be a logisztikai szakterület, annak kéményseprőipari tevékenységgel kapcsolatos feladatait. Az első napon kiemelt szerepet kapott az informatikai szakterület munkája is, különös hangsúllyal a kéményseprők munkaszervezését támogató szoftverekre.
 
Az előadások után a résztvevők gazdasági és szakmai szekcióüléseken folytatták munkájukat, amelyek keretében megvitatták a rövid távon várható gazdasági és szakmai feladatokat. Ezt követően konzultáció keretében a megyei csoportvezetők mutatták be tevékenységüket és tapasztalataikat.
 
A konferencia második napján a BM OKF hatósági ellenőrzési, iratkezelési és ügyfélszolgálati tevékenységhez kapcsolódó témák kerületek napirendre. A tűzvédelmi és kéményseprőipari szabályozási főosztály vezetője, dr. Horváth Jenő tűzoltó ezredes a fűtéssel összefüggésbe hozható esetekről szólva azt mondta, ezek megelőzésében sokak mellett a kéményseprőknek a szerepe is fontos. A hatósági tapasztalatokat dr. Firnigel Edit tűzoltó százados ismertette, aki az értesítési feladat és a tanúsítványokon feltűntetett adatok hiteles és pontos vezetésének fontosságára hívta fel a figyelmet.
 
A rendezvényen tartott előadásában Mecsei Judit tű. ezredes, ellenőrzési szolgálatvezető az általa vezetett szakterület tevékenységét mutatta be, kitérve a kéményseprőipari tevékenység kontrolljával összefüggő teendőkre. Somodi-Nagy Szabolcs tűzoltó alezredes, a főigazgatóság ügyviteli irodájának vezetője a katasztrófavédelem iratkezelési rendjéről és az iratok digitalizálásával összefüggő feladatokról adott tájékoztatást. Dr. Székely Judit tű. alezredes, a BM OKF ügyfélszolgálati irodájának vezetője pedig a főigazgatóság és a kéményseprőipari ügyfélszolgálat közötti kapcsolódási pontokról, illetve az eddigi tapasztalatokról számolt be.
 
Fotó: Kissné Papp Tímea Tünde - BM OKF GEK

Kapcsolódó képek:
Konferencia a kéményseprőipari tapasztalatokról Konferencia a kéményseprőipari tapasztalatokról Konferencia a kéményseprőipari tapasztalatokról
További képek a galériában