Tartalomjegyzék

Harmadszor is Kiberbiztonsági Játs(s)zMa

2020. október 14.

Idén rendhagyó módon, online felületen zajlott a Kiberbiztonsági Játs(s)zMa elnevezésű játékos vetélkedő. A Belügyi Tudományos Tanács és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet közös szervezésében, a NISZ Zrt., a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ, valamint a PricewaterhouseCoopers Hungary szakmai támogatásával október 13-án és 14-én, immár harmadik alkalommal rendezték meg a kétnapos versenyt, amelyen a versenyzőknek a pandémia miatt ezúttal nem egy közös térben, hanem a monitorok előtt ülve kellett legyőzniük az akadályokat.

A vetélkedő első napjára a belügyi-rendészeti ismereteket, valamint a vízügyi ismereteket tanuló középiskolásokat invitálták a szervezők, a második napon pedig a Belügyminisztérium és az önálló belügyi szervek csapatai mérhették össze tudásukat. A versenyzők egyike sem lehetett informatikus, hiszen a cél éppen annak a kiderítése volt, hogy egy átlagos felhasználó mennyire felkészült az adathalászok vagy hekkerek támadásaival szemben. 

Szituációk elemzése, furfangos kérdések megválaszolása, informatikai támadások visszaverése – ezek a feladatok jelentkeztek a vetélkedőn, amelyen az első helyet az IdomSoft Zrt. stábja érdemelte ki, a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ csapata pedig a második helyet szerezte meg. A katasztrófavédelem csapatának beszámolója szerint a hétköznapokban is találkoztak már azokkal az élethelyzetekkel, amelyekre most megfelelő választ kellett adniuk, így valamennyien kaptak már adathalász levelet, levélszemetet, vagy gyanús internetes küldeményt. 

A világháló számos csapdát rejt, a mindennapi életet amúgy jórészt megkönnyítő kommunikáció áldatlan hatásainak valamennyi felhasználó ki van téve, a hálóban történő eligazodás egy tanulási folyamat eredménye, hangzott el a versenyen. Ennek a folyamatnak egyik eleme volt a kiberbiztonsági vetélkedő, amely játékos formában vette napirendre napjaink egyik legégetőbb kérdését.

Fotó: Molnár Máté László KOK